Kare Oluşturmada Üçüncü Taraf Desteği Sunan AMD FSR 3.1 Duyuruldu

Posted by

AMD tarafından NVIDIA DLSS, Intel XeSS ve diğer üçüncü taraf yükseltme çözümlerinde kare oluşturma teknolojisini mümkün kılacak FSR 3.1 adlı en son FidelityFX Süper Çözünürlük teknolojisi güncellemesi duyuruldu.

AMD, GDC 2024’te FSR 3 FidelityFX Süper Çözünürlük teknolojisinin geçen yıl piyasaya sürülmesinden bu yana yapılan en büyük güncellemeyi duyurdu. Güncelleme kısaca FSR 3.1 olarak adlandırılıyor ve çeşitli iyileştirmeler ve özellik düzeyinde destek getiriyor. Özellikle NVIDIA DLSS ve Intel XeSS gibi diğer yükseltme çözümlerinde FSR Kare Oluşturmanın mümkün olması ise dikkat çekici.

Görüntü kalitesini yükseltme iyileştirmeleri:

  • Dinlenme ve hareket halindeyken iyileştirilmiş zamansal stabilite; hareket halindeki nesnelerin etrafında daha az titreme ve/veya parıltı ve “köpüklenme”.
  • Gölgelenmenin azaltılması ve ayrıntıların daha iyi korunması.

FSR 3 yükseltmesinin kare oluşturmadan ayrılması:

  • FSR 3.1 çerçeve oluşturma teknolojisinin diğer yükseltme çözümleriyle çalışmasına olanak tanır.

Yeni AMD FidelityFX API’si:

  • Geliştiricilerin hata ayıklamasını kolaylaştırır ve FSR’nin güncellenmiş sürümleriyle ileriye yönelik uyumluluğa olanak tanır.

Vulkan ve Xbox Oyun Geliştirme Kiti (GDK) desteği.

  • AMD FSR 3.1, ikinci çeyrekte GPUOpen’da geliştiricilerin kullanımına sunulacak ve bu yılın sonlarında oyunlara da gelecek.

Birçok DLSS ve XeSS oyunu yalnızca DLSS yükseltmeyi desteklerken XeSS’in hala kare oluşturma desteği yok. AMD FSR 3.1 Kare Oluşturma ile herhangi bir ek desteğe ihtiyaç duymadan özelliği bu çözümlerde de kolayca etkinleştirebileceksiniz.

AMD FSR 3.1 ile gelen diğer büyük güncellemeler, yükseltilmiş görüntü kalitesindeki iyileştirmeler olarak karşımıza çıkıyor. AMD’nin yazılım ekibinin görüntü kalitesini iyileştirmek için çalıştığı iki ana alan, hem dinlenme hem de hareket halindeki zamansal stabilite. Bu, nesneler hareket halindeyken daha az titreme ve ışıltı olmasını sağlıyor. Ayrıca, görüntü kalitesinin sahne boyunca korunması için genel gölgelenmede de azalmalar mevcut.

Son olarak AMD, FSR 3.1 ile ilk oyunların ne zaman çıkacağına dair bir güncelleme sağlıyor. 40’a kadar oyun teknolojiye destek sunacak ve teknoloji bu yılın ilerleyen dönemlerinde oyunlarda kullanıma sunulacak. Geliştirici topluluğu ise 2024 yılının 2. çeyreğine kadar FSR 3.1 FiedlityFX API’sine erişebilecek.

FSR 3 ve FSR 3.1 Frame Generation desteğine sahip oyunların tam listesi şu şekilde:

  • Avatar Frontiers of Pandora
  • Call of Duty Modern Warfare 3
  • Call of Duty: Warzone
  • Farming Simulator 22
  • Forspoken
  • Hellish Quart
  • Immortals of Aveum
  • Like a Dragon: Infinite Wealth
  • Litle a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name
  • Mortal Online
  • Motorcubs RC
  • Sons of The Forest
  • Remnant II
  • Robocop: Rogue City
  • Starfield
  • Starship Troopers: Extermination
  • The Talos Principle II
  • The Thaumaturge
  • 22nd Century Racing Series
  • Alters
  • Black Myth Wukong
  • Crimson Desert
  • Cyberpunk 2077
  • Decimated
  • Dragon’s Dogma II
  • Dying Light 2: Stay Human
  • Eve Online
  • Frostpunk 2
  • Ghost of Tsushima Director’s Cut
  • House Flipper 2
  • Naraka Bladepoint
  • Nightingale
  • Pax Dei
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Ships at Sea
  • Squad
  • Warhammer 40,000 Darktide
  • Warhammer 40,000 Space Marine
  • Warhammer Realms of Ruin

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir